ΦΩΤΙΣΜΟΣ

Bi-Xenon Project

Ο φωτισμός του αυτοκινήτου στο σκοτάδι και η ορατότητα σε αντίξοες συνθήκες είναι κρίσιμοι παράγοντες για τον οδηγό και την ασφάλεια του οχήματος. Πως τα bi-xenon, οι λεγόμενοι προτζέκτορες bi-xenon μπορούν να ενισχύσουν το φωτισμό του αυτοκινήτου?

Συχνές ερωτήσεις για τα bi-xenon:

  • είναι καλά ?
  • τι διαφορές έχουν από τα led ?
  • τι διαφορές από τα xenon ?
  • αξίζει να ανοίξει κάποιος το φανάρι για να τα βάλει ?

Το bi-xenon είναι με απλά λόγια xenon με 2 σκάλες. Δηλαδή μπορεί να έχουμε μικρή και μεγάλη σκάλα σε μια λάμπα, αποτελώντας το πρώτο πλεονέκτημα.

Για παράδειγμα σε φανάρια με Η7 Η7 λάμπες θα τοποθετηθεί bixenon με ένα projector ( 2”, 2.5” η και 3” ) θα έχει σε μια λάμπα και τις 2 σκάλες δηλαδή θα χρειαστεί 2 προτζέκτορες για τον πλήρη φωτισμό του αυτοκινήτου.

Η κύρια διαφορά μεταξύ του xenon με τα bi-xenon βρίσκεται στο φωτισμό, δημιουργώντας πολύ καλύτερη δέσμη του. Δέσμη με ευθεία γραμμή, το λεγόμενο “καρφί”, χωρίς γραμμές κυματισμούς κενά σκιές κλπ.

Αυτό επιτυγχάνεται λόγω του προτζέκτορα που ”μαζεύει” άψογα και πλήρως το φως μέσα στην ”μπίλια” κάνοντας το να διαχέεται ομοιόμορφα. όπως απεικονίζεται και στην εικόνα.

Για την προσαρμογή στο φανάρι χρειάζονται

Τεχνικές & Ηλεκτρολογικές γνώσεις

bixenon-knowledge

Η σωστή ρύθμιση ύψους καθώς και το ”καλιμπράρισμα” θα εξασφαλίσουν το φωτισμό στο ιδανικό ύψος με την κατάλληλη δέσμη. Ακολουθώντας την τεχνική αυτή, δε τυφλώνουμε με τίποτα τους απέναντι και σε καμία περίπτωση.

Επόμενο βήμα η επιλογή λαμπτήρων (Δείτε λαμπτήρες xenon εδώ). Μπορούν να τοποθετηθούν λάμπες xenon 35watt ή 55watt για περιπτώσεις που ακόμα και τα πολύ δυνατά 35watt xenon δεν επαρκούν.

Φυσικά έχουμε και εδώ όπως και στις συμβατικές xenon την επιλογή χρώματος. Από 3000Κ ( κίτρινο ) μέχρι και 12.000Κ  που φτάνουν ακόμα και στο iώδες χρώμα με την κυριότερη με διαφορά βέβαια επιλογή να είναι τα 6.000Κ το κλασσικό ψυχρό λευκό άσπρο φως ή ακόμα και 5.000κ που είναι πολύ κοντά στο λεγόμενο φως ημέρας ( αυτό που κατά κύριο λόγο ανιχνεύει ”καλύτερα” το ανθρώπινο μάτι)

Αξίζει να ανοίξουμε το φανάρι και να τοποθετήσουμε bixenon ? 

Για να απαντήσουμε, λαμβάνουμε υπόψιν τους παρακάτω παράγοντες:

  1. Σε τι κατάσταση είναι τα φανάρια εξωτερικά (κρύσταλλα, ζημιές κ.α).
  2. Σε τι κατάσταση είναι τα φανάρια εσωτερικά.
  3. Αν το φανάρι δέχεται λαμπτήρες LED (Δείτε λάμπες LED).

Απαντάμε λοιπόν ανάποδα, αν επιδέχεται σωστός λαμπτήρας led και έχουμε φανάρια σε καλή κατάσταση ή ακόμα και εάν δεν είναι σε καλή κατάσταση να επιδέχεται βελτιώσεις (με διαφορές τεχνικές detailing κλπ) τότε πρώτα δοκιμάζουμε σωστούς λαμπτήρες led και μετά προχωρούμε σε μια τέτοια εφαρμογή.

Αν δοκιμάσουμε led και δεν μας καλύψει και είμαστε σε κάποιο από τα 2 πρώτα τότε ναι πάμε σίγουρα σε μια τέτοια λύση. Αξίζει στο 100%

Τώρα η διαφορά στα μεγέθη των projector πολύ απλά σημαίνουν με λίγα λόγια περισσότερο φως μεγαλύτερες ίντσες περισσότερο φως. Ωστόσο πρέπει να ξέρουμε ποια από τις 3 διαστάσεις ( με τις 2” και 2./5” να είναι στο 90% των περιπτώσεων είναι κατάλληλα για το φανάρι μας κάτι που θα μας πει αναλυτικά και τις γνώσεις που κατέχει ο τεχνικός που θα αναλάβει αυτή τη μετατροπή.

Παρακάτω παραθέτουμε εντελώς ενδεικτικά μερικές εικόνες από μετατροπές που έχει κάνει ο συνεργάτης μας και ένας από τους καλύτερους στο χώρο ηλεκτρολόγος μηχανικός Σιαμανίδης Γεώργιος. (Βρείτε πληροφορίες εδώ)

Αποτυπώνονται:

  • Η φωτεινότητα του φωτός
  • Η ”καθαρότητα” αυτού (όχι σκιές)
  • Η ευθεία δέσμη χωρίς κυματισμούς
  • Η ”δύναμη” στο φως